سبک زندگی

جدیدترین دکوراسیون های اداری

طراحی دکوراسیون اداری مدرن یکی از دغدغه های بزرگ برای مدیران و طراحان داخلی است و علاوه بر این محل کار افراد خانه دوم آن ها است بنابراین باید دکوراسیون محیط اداری را به محیطی استاندارد و کاربرپسند تبدیل کنید.

رنگ یکی از مهم ترین عناصر تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون اداری مدرن است و این عنصر در قسمت هایی نظیر سقف و دیوار و مبلمان و لوازم کاربردی و تزیینی نمایان می باشد. رنگ های شاد و مناسب باعث می شوند تا محیط اداری به یک محیط شاد و سرزنده و پویا تبدیل شود.

علاوه بر رنگ نور پردازی و روشنایی نیز بر روی کارمندان تایر گذار است نبود نور کافی در محیط کار باعث خستگی و خواب آلودگی پرسنل می شود.

یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری رعایت شود وجود کمد دیواری و قفسه و فایل است قرار دادن وسایل در قفسه و فایل های مخصوص به خود به محیط کاری شما نظم می بخشد و باعث زیبایی دکوراسیون شرکت و اداره جات می شود.

تزیین دیوار دکوراسیون های اداری با کاغذ دیواری و قاب عکس و پوستر هایی از طبیعت و مناظر باعث آرامش پرسنل می شود.

در دکوراسیون داخلی اداری مدرن باید به هماهنگی بین اجزاء و رنگ وسایل به کار برده در محیط توجه کنید ایجاد هماهنگی در بین اجزاء محیط اداری را زیبا می کند و از شلوغی آن می کاهد. همچنین در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس در اداره جات و شرکت های مختلف بهتر است از طراحی های مینیمال استفاده نمایید.

بهتر است محیط اداری را به قسمت های مختلف با توجه به کارکرد تقسیم کنید زیرا اختصاص فضایی خصوصی به هر یک از کارمندان باعث افزایش تمرکز و آرامش آن ها می شود و شما می تواند نتایج بهتری را از عملکرد آن ها حاصل کنید.

محیط های اداری جزء مکان هایی هستند که افراد نیمی از زندگی خود را در آن جا سپری می کنند. طراحی دکوراسیون اداری مدرن تاثیر زیادی بر روی رضایت مندی کارمندان یک اداره دارد و علاوه بر این با دیزاین مناسب دکوراسیون اداری راندمان کار بیشتر می شود و شما می توانید نتایج مطلوب تری را از کارکرد کارمندان خود در اداره حاصل کنید.


فهرست مطالب


دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

در هر اداره یا شرکتی اتاق مدیریت نقش اصلی را ایفا می کند به همین خاطر طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت از اهمیت بسیاری برخوردار است و توصیه ما به تمامی مدیران این است که برای رشد بهتر در کسب و کار و ایجاد رونق در کار خود اقدام به طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت تا یک تغییر و تحولی اساسی در شرکت یا اداره ایجاد شود.

در ادامه این مقاله از ایملک با طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت و بهترین شرکت دکوراسیون داخلی در این حوزه آشنا می شوید بنابراین اگر به دنبال ایجاد تغییر چشمگیر در شرکت خود هستید حتما تا پایان همراه ما باشید.

دکوراسیون دفتر کار مدیریت:

دکوراسیون دفتر کار مدیریت برای همه ی مدیران نقش کلیدی و اصلی را ایفا می کند مخصوصا برای دفتر کار مدیرانی که بخش فروش و خدمات را بر عهده دارند بسیار حائز اهمیت است زیبا این طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت باید کاملا چشمگیر باشد و افراد را به خود جذب کند تا یک طراحی کارآمد محسوب شود.

دکوراسیون دفتر کار مدیریت باید ابهت و اعتماد به نفس یک مدیر را به رخ بکشد به همین خاطر نیاز به یک طراحی با ابهت و چشمگیری دارید که کار سختی نیست فقط باید اصول این کار را رعایت کنید؛ به طور مثال به جای صندلی های کوچک باید به سمت خرید صندلی های بزرگ و بلند بروید یا به جای میزهای کوچک به سمت میز کشیده و بزرگ بروید.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

سعی کنید برای اتاق مدیریت از یک کاغذ دیواری ساده اما زیبا، پارکت لمینت و سقف کاذب یا کشسان استفاده کنید و برای سقف یک نورپردازی شیک و زیبا در نظر بگیرید تا وقتی وارد اتاق مدیریت می شوید فضا روشن باشد و این نورپردازی باید به قدری خیره کننده باشد که افراد را مجذوب خود کند.

دیزاین اتاق مدیریت:

دیزاین اتاق مدیریت با توجه به متراژ فضا طراحی می شود؛ اگر اتاق شما متراژ بالایی داشت می توانید فضای دوستانه را از فضایی که در آن جلسات برگزار می شود جدا کنید با این کار کارایی اتاق بیشتر شده و با مجزا کردن فضا زیبایی آن هم افزایش میابد بنابراین از این ترفند برای اتاق مدیریت بزرگ خود حتما استفاده کنید.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

نکته بعدی که به آن مدیران خیلی اهمیت می دهند بهره مندی از رنگ های ساده اما شیک و زیبا است در یک شرکت اتاق مدیریت باید دارای یک طراحی زیبا با رنگ های شیک باشد البته استفاده از رنگ های خیلی روشن و جیغ توصیه نمی شود اما سعی کنید در انتخاب رنگ ها به ایجاد هارمونی اتاق مدیریت توجه کنید.

برای اتاق مدیریت سعی کنید که یک میز و صندلی لوکس و زیبا تهیه کنید تا کاملا به چشم بیاید زیرا این دو المان هر چه قدر که لوکس تر باشند جلوه بی نظیری در اتاق ایجاد می شود.

دکوراسیون اداری لاکچری

دلیل اهمیت داشتن دکوراسیون اداری لاکچری چیست؟ دکوراسیون اداری لاکچری چه تاثیری بر افراد می‌گذارد؟ همان‌طور که می‌دانید امروزه مدیران مجموعه‌های اداری به دکوراسیون محیط کار خود اهمیت زیادی می‌دهند. علاوه بر آن افراد بیش از هشت ساعت از زمان خود را در محیط کار خود می‌گذارند. کار کردن در محیطی با یک دکوراسیون اداری لاکچری تاثیر بسیار مثبتی در روحیه‌ی افراد گذاشته و بر اساس نظر روانشناسان محیط و نوع دکوراسیون محل کار بر روی تمرکز، احساسات و همچنین روابط افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند بسیار تاثیرگذار است.

دکوراسیون اداری لاکچری به شما در جذب مشتری نیز کمک می‌کند. در نتیجه طراحی دکوراسیون برای محیط کار و اداره نیاز به زمان بیشتری دارد. چرا که در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری باید توجه داشت که علاوه بر شیک و زیبا بودن و همچنین فراهم کردن یک محیط دوستانه و آرامش بخش برای کارکنان، به گونه‌ای طراحی شود که مشتری و افراد را نیز به خود جذب کند.

در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری فاکتورهای متعددی بر زیبایی و شیک بودن آن تاثیر می‌گذارند مانند: مبلمان و طریقه‌ی چیدمان آن، استفاده از رنگ‌های مناسب، نحوه‌ی نورپردازی و …. تا انتهای این مقاله با بدادم برس همراه باشید تا با بهترین شیوه‌های دکوراسیون اداری آشنا شوید.

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری به آن‌ها توجه کنید شامل موارد زیر است:

۱- سبک دکوراسیون:

انتخاب سبک مناسب برای داشتن دکوراسیون اداری لاکچری بیشترین تاثیر را در نتیجه‌ی کار شما خواهد گذاشت. انتخاب سبک دکوراسیون به عواملی مانند ابعاد فضا، نوع کسب و کار، نورپردازی و… بستگی دارد. مثلا انتخاب سبک کلاسیک برای محیط‌های اداری کوچک گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. سبک دکوراسیون اداری لاکچری و مدرن بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است و علاوه بر کارایی زیاد این سبک، باعث بالا رفتن تعامل و همکاری بین کارکنان می‌شود.

۲- رنگ‌ها:

در نتیجه بهتر است هنگام انتخاب رنگ مبلمان، کف‌پوش، پرده و … رنگ‌های تیره‌ و خنثی را انتخاب کنید. با توجه به اینکه رنگ‌ها تاثیر بسزایی بر ذهن مخاطب می‌گذارد با انتخاب رنگ مناسب می‌توان حس خوبی به پرسنل اداره و یا ارباب رجوع انتقال داد و علاوه بر جذب ارباب رجوع، اعتماد او را جلب کرده و با القای حس آرامش به او جلسه‌ای پر بازده را برگزار کرد و بهترین تصمیم‌ها را گرفت.

۳- کتابخانه و قفسه:

یکی دیگر از موارد مهم در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری به ویژه اتاق مدیریت، طراحی کتابخانه می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به ابعاد فضایی که در اختیار دارید در گوشه‌ای از فضای اتاق خود کتابخانه‌ یا قفسه‌ای شیک و کوچک برای کتاب‌ها و یا فایل‌ها و پرونده‌های خود طراحی کنید. استفاده از کتابخانه و قفسه برای چیدمان فایل‌ها باعث دسترسی راحت‌تر به مدارک می‌شود. توصیه می‌شود جنس کتابخانه یا قفسه‌ها با جنس میز مدیریت یکسان باشد.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

۴- نورپردازی:

نورپردازی اتاق مدیریت باید اصولی و دقیق طراحی بوده و ترجیح بر آن است که از نور‌های طبیعی استفاده شود. در صورت استفاده از نور مصنوعی باید به گونه‌ای از آن استفاده کرد که قابل تنظیم باشد و بتوان آن را کم یا زیاد کرد.

۵- مبلمان:

یکی از مواردی که باید به آن دقت زیادی داشته باشید و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است انتخاب مبلمان و صندلی ریاست است. زیرا مدیر یک اداره یا شرکت ساعت‌های طولانی روی صندلی می‌نشیند و مشغول به کار است. پس باید صندلی و میز مدیریت راحت باشد تا خستگی کار بعد از چند ساعت کمتر احساس شود.

در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری، چیدمان مبلمان بسیار مهم است. اگر اتاق مدیریت شما فضای بزرگی دارد می‌توانید آن را تقسیم کرده و قسمتی را به جلسات مهم و جدی اختصاص داده و قسمت دیگر را با مبلمان راحتی دوستانه‌ و صمیمی‌تر دیزاین کنید.

۶- میز مدیریت:

با توجه به تنوع میز‌های اداری باید بر اساس ابعاد فضای خود مناسب‌ترین و بهترین میز را انتخاب کنید. معمولا میز مدیریت باید نسبت به سایر میز‌ها بزرگ‌تر باشد و جزئیات بیشتری را دربر بگیرد. همچنین میز مدیریت باید فایل و کشوهای زیادی داشته باشد زیرا قرار است وسایل و پرونده‌های زیادی در آن قرار بگیرد!

۷- وسایل دکوری:

بهتر است در اتاق مدیریت از تابلوهای نقاشی و هنری یا انواع دیگری از لوازم هنری استفاده کنید تا محیط اتاق را کمی از حالت رسمی بودن خارج کند و به زیبایی و جذابیت اتاق بیفزاید.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

دکوراسیون اداری مدرن

مطمئنا نوع کار و فعالیت‌­های هر شرکت در طراحی دکوراسیون آن تاثیرگذار است. دکوراسیون مدرن نوعی از سبک طراحی محیط کار است که برای اغلب شرکت­ ها مناسب است و می­ توان آن را انتخاب کرد. مواردی مانند؛ استفاده از مبلمان مدرن و بدون تزئینات، دیوارهایی با رنگ­ های خنثی، کفپوش ­های با طراحی مدرن، نورپردازی ­های مخفی و لوسترهای شیک، خلوت بودن فضا و کاربردی بودن هر وسیله­ ای که در دفتر قرار می­ گیرد؛ از عواملی هستند که دکوراسیون اداری مدرن را می‌سازند.

عوامل موثر در طراحی چیدمان دفتر اداری مدرن:

در بخش قبلی به ویژگی­ هایی که در دکوراسیون اداری دیده می­ شوند اشاره کردیم. حالا می­ خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه عواملی بر روی طراحی دکوراسیون محیط کار تاثیر می­ گذارند و بهترین نوع طراحی داخلی یک اداره بر اساس چه مواردی صورت می­ گیرد. برخی از این موارد عبارتند از:

۱- پیوستگی و هماهنگی

وقتی می­ خواهیم یک دکوراسیون اداری شیک و مدرن داشته باشیم، وجود پیوستگی بین نوع طراحی و المان­های به کار رفته اهمیت پیدا می­ کند. به طور مثال رنگ، طرح و فرم مبلمان بخش­های مختلف باید ویژگی­ های مشترکی داشته باشند تا فضای شیک­تری داشته باشید، البته فراموش نکنید قرار نیست همه مبلمان عین هم باشند چون این عامل، تنوع را کاهش می ­دهند و باعث دلزدگی می ­شود.

۲- نوع فعالیت شرکت

همانطور که گفتیم؛ نوع فعالیت سازمان در طراحی دکوراسیون اداری مدرن بسیار مهم است. به طور مثال با توجه به روحیه ارباب رجوع و یا مشتری­ ها می­توانید دکوراسیونی مدرن و یا کلاسیک داشته باشید. همچنین نوع پلان (باز یا بسته بودن) فضای اداری با توجه به مدل فعالیت­ ها و نیاز کارکنان به ارتباط با یکدیگر مشخص می­ شود.

۳- میزان بودجه برای طراحی دکوراسیون:

برخی از انواع سبک ­های دکوراسیون محل کار مانند کلاسیک و یا نئوکلاسیک می ­تواند هزینه بالاتری نسبت به طراحی داخلی اداری مدرن داشته باشد. البته نوع کیفیت متریال و مصالح به کار رفته تاثیر زیادی در هزینه­ ها دارد و یک دکوراسیون مدرن لاکچری می ­تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

دکوراسیون اداری فضای کوچک

سبک مناسب برای دکوراسیون ادارات کوچک:

سبک مدرن برای فضاهای کاری کوچک بسیار مناسب است و معمولا طراحی مبتنی بر پلان باز می باشد. میز و صندلی ساده با خطوط صاف نظم بیشتری به فضا می دهند و محیط را بزرگتر جلوه می دهند.

. قفسه ها یا طبقه های دیواری در دکوراسیون فضاهای اداری کوچک بسیار کاربردی هستند و حجم مناسبی از مدارک و اشیا را در خود جای می دهند.

کمدهای دیواری در فضاهای اداری کوچک کارایی بسیار زیادی دارند.

. برای تزئین محیط های اداری کوچک می توان از تابلوها، مجسمه های هنری، تابلوهای عکس عزیزان یا گلدان ها همگی در سایزهای کوچک استفاده کرد. از به کار بردن بیش از حد لوازم دکوراتیو و خاص که همگونی و ترکیب های درست یک دکوراسیون اداری را بر هم می زنند، خودداری کنید.

. استفاده از گل وگیاه به ویژه در ادارت کوچک بسیار مفید و ضروری می باشد. گل ها و گیاهان در زیباسازی محیط، افزایش روحیه و آرامش کارکنان و تهویه هوا نقش بسیار موثری ایفا می کنند.

. انتخاب کاغذ دیواری مناسب در بزرگ تر جلوه دادن و زیباتر کردن محیط کمک کننده می باشد. کاغذ دیواری های اداری باید رسمی باشند و از به کارگیری کاغذ دیواری های گل دار یا طرح های شلوغ برای محیط اداری پرهیز کنید.

. بهتر است برای دکوراسیون فضای اداری کوچک از چوب طبیعی درختان استفاده نکنید اما اگر قصد تهیه مبلمان اداری با جنس چوب را دارید از رنگ های روشن چوب استفاده کنید.

برای قسمت هایی که نیاز به جداسازی دارند بهتر است به جای پارتیشن از دیوارهای شیشه ای استفاده کنید که از زمین تا سقف کشیده شده اند. با به کار گیری دیوارهای شیشه ای از تداخل صوتی جلوگیری می کنید اما از لحاظ بصری محصوریت ایجاد نمی کنید. این دیوارها برای نوشتن اهداف شرکت هم مناسب هستند.

. از لوازم و وسایل بی سیم استفاده کنید تا علاوه بر نظم بخشیدن به فضای کوچک اداری، مانع از شلوغی و بهم ریختگی شوید.

. سیم کشی ها را از درون داکت های مخصوص عبور دهید تا جلوه بهتری در محیط کار ایجاد کنید.

. بهتر است که فایل ها به صورت اینترنتی بایگانی شوند. فضای ارزشمند محیط کار نباید با کابینت ها و کمدهای بایگانی اشغال شوند.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

دکوراسیون اداری کلاسیک

سبک کلاسیک از انواع سبک های پرطرفدار برای طراحی داخلی اداره ها می باشد و شما می توانید به کمک آن فضایی گرم و صمیمی را در بخش های مختلف ساختمان های اداری ایجاد نمایید همچنین طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک برای سازمان های بزرگ و شرکت ها با فضای مناسب می تواند انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شود.

ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک:

برای طراحی دکوراسیون های اداری می توانید از انواع سبک های مدرن و کلاسیک استفاده می شود که هر یک از این سبک ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. در ادامه روش هایی برای دیزاین اداری کلاسیک را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت بهره را ببرید.

بر خلاف دکوراسیون های مدرن اداری که برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند دیزاین های داخلی کلاسیک برای فضاهای بزرگ انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شود و شما می توانید به کمک این سبک طراحی داخلی فضایی متفاوت را در شرکت ها و دفاتر اداری ایجاد نمایید.

اگر تمایل دارید برای دیزاین اداری از سبک کلاسیک استفاده نمایید باید از مبلمان و میزهای اداری استفاده نمایید تا فضایی رسمی در طراحی داخلی ایجاد شود.

رنگ هایی نظیر کرم و قهوه ای و سفید و … برای دیزاین های کلاسیک انتخابی مناسب می باشند و علاوه بر این اگر شما تمایل دارید حس گرمای خاصی در فضای اداری ایجاد شود بهتر است از رنگ های تیره و گرم استفاده نمایید.

متریال هایی نظیر شیشه و چوب جذابیت خاصی را به دیزاین های اداری می بخشند و شکوه آن ها را افزایش می دهند بنابراین بهتر است شما در دیزاین های کلاسیک از طرح و نقش های خاص استفاده نمایید.

برای طراحی مراکز اداری و تجاری با سبک کلاسیک بهتر است از تابلوهای بزرگ استفاده نمایید و این تابلوها را در مکانی مناسب نصب کنید همچنین می توانید ساعت با طرح و رنگی خاص را برای نصب روی دیوار انتخاب نمایید. استفاده از گل و گیاه و مجسمه های زیبا در مکان های اداری یکی دیگر از انواع ایده های خلاقانه و کاربردی می باشد.

اگر فضای اداری مورد نظر شما دارای پنجره است بهتر است به کمک پرده های کلاسیک و سلطنتی پنجره ها را بپوشانید و فضایی بی نظیری را خلق کنید.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

نورپردازی اداری کلاسیک:

طراحی نورپردازی برای مکان های اداری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید به کمک لوستری کلاسیک و مجلل نورپردازی مناسبی را در فضاهای اداری ایجاد نمایید همچنین می توانید در صورت تمایل از لامپ های هالوژنی و نورهای مخفی برای نورپردازی فضاهای اداری استفاده نمایید.

نورهای گرم باعث خلق فضایی گرم و صمیمی می شوند و اگر شما تمایل دارید کارمندان در فضای اداری احساس آرامش بیشتری داشته باشند بهتر است از این نوع نورها استفاده نمایید.

در دفاتر اداری همچنین می توانید برای طراحی نورپردازی از آباژورهای رومیزی یا ایستاده استفاده نمایید و به کمک آن ها نورپردازی مناسب و ایده آلی را ایجاد نمایید.

تجهیزات دکوراسیون اداری

اولین چیزی که پس از ورود به هر محیط اداری یا تجاری نظر شما را جلب می کند چیدمان آن جاست. تاثیر دکوراسیون اداری بر ذهنیت مراجعه کنندگان به آن محیط بسیار مهم و حیاتی است. خدمات گروه معماری سفید قصد دارد شما را با 15 لوازم دکوراسیون اداری ضروری آشنا کند. با ما همراه باشید!

یک سری از لوازم اداری مهم وجود دارند که بودنشان برای هر شرکت یا اداره ای ضروری است. این لوازم مواردی هستند که شما در هر جایی که برای کار انتخاب می کنید به آن ها احتیاج دارید.

این طور نیست که فقط بگوییم این لوازم جنبه زیبایی و تزئیناتی داشته باشند. اتفاقا علاوه بر ضرورت، جذابیت هم دارند. 15 لوازم دکوراسیون اداری که می توانند باعث زیباتر شدن و شاداب تر شدن محل کارتان شوند عبارتند از:

۱. کمد

۲. میز

۳. مبلمان اداری

۴. قفسه های اداری

۵. کتابخانه

۶. فایل های اداری

۷. صندلی

۸. پارتیشن

۹. گلدان

۱۰. ساعت

۱۱. اکسسوری های تزئینی

۱۲. محل قرار گیری ابزار و سیستم های اداری

۱۳. ویترین برای قرارگیری تندیس و لوح تقدیر ها

۱۴. استند کاغذ۱۵.ارگنایز میز کار

اندازه لوازم دکوراسیون اداری:

لوازم دکوراسیون اداری که انتخاب می کنید باید دارای ابعاد مناسبی باشند. این ابعاد و اندازه را چه چیزی تعیین می کند؟ اولین مورد متراژ محیط است. شما نمی توانید برای جای بسیار بزرگ لوازم کوچک بخرید. یا یک محیط کوچک را با لوازم دکوراسیون اداری بزرگ پر کنید.

اندازه و ابعاد لوازمی که می خرید باید متناسب با متراژ محیط کارتان باشد. این رعایت تناسب ها می تواند در اثر گذاری لوازم شما موثر باشد. همچنین باعث شود که فعالیت های شما اهمیت زیادی پیدا کند.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

مسئله رنگ، مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. این که رنگ لوازمی که انتخاب می کنید با محیط کارتان متناسب باشد خیلی اهمیت دارد. هارمونی رنگ ها چیزی است که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد.

این که ما انقد روی مسئله لوازم دکوراسیون اداری و اداری بودن آن ها تاکید داریم دلیل دارد. اجازه دهید ساده تر بیان کنیم. زمانی که شما یک طراح را برای چیدمان محل کارتان انتخاب می کنید. انتظار دارید که دکوراسیونی که برای شما در نظر می گیرد با نوع فعالیتی که دارید مطابقت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا