راهنما خرید

راهنمای خرید جارو شارژی + نکاتی که جهت راهنمای خرید جارو شارژی باید بدانید

جاروهای شارژی از آن دسته محصولات کاربردی و مفید هستند که هم می‌توان آن‌ها را برای محیط خانه به کار گرفت و هم به دلیل کم‌جا بودن و جمع‌ و جور بودن، می‌توان فضای داخلی ماشین را با آن تمیز کرد. این مطلب به صورت تخصصی به راهنمای خرید جارو شارژی پرداخته است و قرار است در ادامه این مطلب، نکات مهم برای خرید انواع جارو شارژی بیان شود، اما در ابتدا لازم است چند نکته اساسی را مد نظر قرار دهیم.اساسی‌ترین نکته‌ای که در رابطه با راهنمای خرید جارو شارژی وجود دارد، شناسایی نیازهای مورد نظر و تطبیق آن‌ها با قابلیت‌های طراحی ‌شده در محصولات موجود در بازار است؛ برای مثال، شما باید در ابتدا بدانید که هدفتان از خرید جارو شارژی چیست تا در ادامه، با شناسایی قابلیت‌های اساسی یک محصول کاربردی و تطبیق آن با خواسته‌ها خود، خریدی مفید داشته باشید. اگر تصمیم گرفته‌اید از قابلیت‌های ویژه و انحصاری جاروهای شارژی موجود در بازار بهره‌مند شوید، کافی است در این مقاله ما را همراهی کنید.


فهرست مطالب


انواع جارو شارژی چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان‌طور که در ابتدای راهنمای خرید جارو شارژی اشاره کردیم، در ابتدا باید تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های اساسی یک محصول کاربردی را شناسایی و بررسی کنیم. پیش از آنکه به ادامه این بخش از مطلب بپردازیم، لازم است تا یک نکته مهم در رابطه با قیمت محصولات موجود در بازار را زیر ذره‌بین ببریم. توجه کنید که نباید کاربرد و کیفیت محصولات را با قیمت آن‌ها ارزیابی کنید؛ برای مثال، یک جارو شارژی بسیار گرانقیمت، لزوماً بادوام و با کیفیت نیست و همچنین، نمی‌توان از جارو شارژی‌های ارزان‌قیمت، انتظار کارایی بالا داشت.

خرید جارو شارژی

پیش از بررسی قیمت محصولات موجود در بازار، لازم است تمامی خصوصیات و قابلیت‌های ویژه آن‌ها را از پیش در نظر بگیرید و نیازهای خود را با آن‌ها در مقام مقایسه قرار دهید. سرانجام و در نهایت، بودجه خود را با قیمت محصول مورد نظر مقایسه کنید تا بدانید که آیا این انتخاب، مقرون‌به‌صرفه است یا خیر. البته توصیه ما به شما این است که بودجه خود را با توجه به قابلیت‌های محصول مورد نظر که می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند، تعیین کنید. در ادامه این مطلب، با ویژگی‌های اساسی و مهم یک جارو شارژی کاربردی آشنا خواهید شد.

بررسی ظرفیت و توان باتری

سیستم بسیاری از جاروهای شارژی موجود در بازار با تکیه بر ظرفیت باتری‌ها گنجانده ‌شده در آن‌ها عمل می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در حین خریداری کردن جارو شارژی رعایت کرد، بررسی دقیق ظرفیت باتری است. واحد اندازه‌گیری توان یا ظرفیت باتری‌ها، ولت است و این واحد، نشانگر مدت‌ زمانی است که می‌تواند توان مصرفی دستگاه را شارژ کند. برای مثال، بسته به توان باتری محصولات موجود در بازار، دستگاه‌ها در بین ۸ تا ۱۲ ساعت شارژ می‌شوند و می‌توان از ظرفیت باتری آن‌ها استفاده نمود.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

به یاد داشته باشید که کاربردی‌ترین و بادوام‌ترین باتری موجود در محصولات کاربردی، باتری لیتیومی است. باتری‌های لیتیومی از طول عمر بسیار بالایی برخوردارند و می‌توان روی قابلیت‌های آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. به عنوان نمونه، باتری یکی از کاربردی‌ترین جارو شارژی‌های موجود در بازار، در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ ساعت شارژ می‌شود و پس از آن، می‌توان به مدت ۴۰ دقیقه از دستگاه کار کشید.

قابلیت و قدرت مکش دستگاه

از جمله نکات بسیار مهمی که می‌تواند به تجربه کاربری حرفه‌ای‌تری منجر شود، دقت به قابلیت مکش جارو شارژی مورد نظر است. بسیاری از جارو شارژی‌های موجود در بازار، به صورت پیش‌فرض، از قابلیت مکش انواع اجسام برخوردار شده‌اند، اما نکته ظریف این‌جاست که بعضی مدل‌ها قدرت مکش مایعات را هم دارند و این قابلیت می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

خرید جارو شارژی

پس اگر برای شما مهم است که بتوانید با استفاده از جارو شارژی، علاوه بر اجسام خشک، مایعات را هم سه سوته پاک کنید، این ویژگی مهم را مد نظر داشته باشید. در ادامه، توجه به قدرت مکش دستگاه هم از بایدهاست. برای خرید یک محصول کاربردی، باید قدرت مکش جارو شارژی را هم مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشد قدرت مکش دستگاه مورد نظر، رابطه مستقیمی با قدرت موتور و توان مصرفی دستگاه دارد. بدیهی است که هر قدر قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد، می‌توان حساب بیشتری برای تمیز کردن محیط مورد نظر باز کرد.

میزان حجم مخزن جارو شارژی

یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث می‌شود کاربران از کاربری و عملکرد جارو شارژی رضایت داشته باشند، حجم مخزن تعبیه ‌شده در محصول مورد نظر است. بدیهی است که هر قدر حجم مخزن جارو شارژی بیشتر باشد، می‌توان روی قابلیت‌های بیشتر آن تمرکز کرد. حجم کم مخزن بعضی از جاروهای شارژی موجود در بازار باعث می‌شود کاربران هر بار برای خالی کردن مخزن، دچار دردسر شوند. در عوض، جارو شارژی‌هایی که دارای مخزن حجیم‌تر و بزرگ‌تر هستند، به مراتب دیرتر پر می‌شوند و لازم نیست در یک مدت‌ زمان کوتاه، برای خالی کردن آن اقدام کرد.

پیش از خرید دستگاه‌ مورد نظرتان، بهتر است این ویژگی را با دقت مورد بررسی قرار دهید. حجیم‌ترین ظرفیت مخزن برای جارو شارژی‌های موجود در بازار، در حال حاضر برابر با ۹۰۰ میلی‌لیتر است که کاربری آسان و طولانی ‌مدت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.درباره راهنمای خرید تلویزیون‌های شیائومی بیشتر بخوانید.

البته رعایت این نکته بسیار مهم و حیاتی، در رابطه با جارو شارژی‌های پارویی یا بزرگ که برای تمیز کردن محیط خانه یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، حساس‌تر است. برای تمیز کردن محیط‌های بزرگ‌تر از ماشین، نیاز است تا از جارو شارژی مجهز به مخزن بزرگ بهره‌مند شد تا هر بار برای خالی کردن آشغال‌ها، دچار دردسر نشوید.

مکش قابل تنظیم

از جمله قابلیت‌هایی که می‌تواند نشانگر یک جارو شارژی کاربردی و مفید باشد، قابلیت تنظیم مکش آن است. با تنظیم قابلیت و قدرت مکش یک دستگاه، می‌توان هم در مصرف باتری آن صرفه‌جویی کرد و هم از بروز سر و صداهای آزاردهنده جلوگیری کرد. قابلیت تنطیم این بخش از جارو شارژی، معمولاً روی دسته آن طراحی شده است و با استفاده از آن، می‌توان از یک کاربری آسان و هوشمند، نهات لذت را برد.

وزن دستگاه

از جمله نکات مهم راهنمای خرید جاروشارژی، توجه به وزن انواع آن است. بسیاری از کاربران به دلیل کم‌جا بودن و قابلیت حمل‌ و نقل آسان جاروشارژی، آن را خریداری می‌کنند. البته مدل‌های بزرگ‌تر از وزن بیشتری برخوردار هستند و همین باعث می‌شود تا مدل‌های مخصوص ماشین، از وزن کمتری برخوردار شوند.

خرید جارو شارژی

به طور استاندارد، جارو شارژی‌های پارویی یا عصایی، وزنی برابر با ۳ تا ۵ کیلوگرم دارند. این در حالی است که وزن استاندارد جارو شارژی‌های دستی، در بازه یک تا ۲ کیلوگرم اندازه‌گیری شده است. به این نکته مهم در راهنمای خرید جارو شارژی توجه کنید. وزن بالای جارو شارژی به هیچ‌ عنوان نشان‌دهنده قابلیت یا عملکرد حرفه‌ای آن نیست. از یاد نبرید که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جاروشارژی، قابلیت حمل ‌و نقل آسان و بدون دردسر آن است.

بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: بررسی نکات مهم هنگام خرید تلویزیون ال جی

چنانچه وزن محصول مورد نظر شما بیش از اندازه استاندارد باشد، قابلیت حمل و نقل آن دشوار خواهد شد و شما نمی‌توانید از یک کاربری آسان بهره‌مند شوید. سعی کنید تا یک جارو شارژی سبک‌ وزن را برای خرید انتخاب کنید.

دسته منعطف

دسته‌های منعطف یا تاشو، از جمله قابلیت‌ها و خصوصیات کاربردی جارو شارژی محسوب می‌شوند و با تکیه بر ویژگی آن‌ها می‌توان حجم کمتری را در محیط اشغال کرد. دسته‌های تاشو در جارو شارژی باعث می‌شوند که قابلیت حمل‌ و نقل آسان فراهم شود و احتمال آسیب‌ دیدن موتور دستگاه حین سقوط کمتر شود.

بررسی قابلیت دسته تاشو در جاروهای شارژی، برای کاربرانی که می‌خواهند از این محصولات برای تمیز کردن محیط داخلی اتومبیل شخصی خود استفاده کنند، بسیار کاربردی و مهم است. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از یک جاروشارژی همراه بهره‌مند شوید، بدنه آن باید به خوبی باز و بسته شود تا بتوان آن را حمل کرد.

جنس بدنه دستگاه

جنس بدنه انواع مدل‌های جارو شارژی از متریال‌ و مواد خاصی ساخته شده است و این گزینه، رابطه مستقیمی با حساسیت برند تولیدکننده در تولید دارد. برای مثال، جارو شارژی‌های تولید شده توسط برند بوش (Bosch) از بدنه‌ای مستحکم، مقاوم، ضد ضربه، ضد خش و ضد رطوبت ساخته شده‌اند تا در نهایت، رضایت کاربر را جلب کنند.

خرید جارو شارژی

همچنین، شرکت‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند تا در کنار حفظ استحکام بدنه محصول، از افزایش وزن آن جلوگیری کنند. در نهایت، مسأله‌ای که در باید در نظر گرفت، تناسب بین کیفیت بدنه دستگاه و وزن آن است. بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: آشنایی با انواع ماشین های ظرفشویی

توجه داشته باشید، اگر کیفیت بدنه دستگاه بالا باشد، اما وزن سنگینی هم داشته باشد، نمی‌توان از آن به عنوان یک انتخاب هوشمندانه یاد کرد. اگر کیفیت بدنه جارو شارژی برای شما حائز اهمیت است، این نکته را هم نباید فراموش کنید که یک جارو شارژی ثقیل و سنگین، تقریباً هیچ کاربرد خاصی نخواهد داشت.

فیلتر قابل شست‌وشو

از جمله مسائل مهم راهنمای خرید جاروشارژی، بررسی فیلتر به کار رفته در دستگاه مورد نظر است. فیلتر از جمله قطعات بسیار مهم و حساس جاروشارژی است که باید آن را به صورت بسیار دقیق مورد بررسی قرار داد. محصولاتی که فیلتر قابل شست‌وشو دارند، به مراتب بهتر و کاربردی‌تر از سایر مدل‌ها عمل می‌کنند.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید جارو شارژی، تأکید بسیار زیادی روی آن شده است، بررسی کردن گارانتی، میزان آن و خدمات پس از فروش برند تولیدکننده است. توجه داشته باشید که برخورداری جاروشارژی از گارانتی، صرفاً کافی نیست. فروشنده باید بتواند اعتبار شرکت گارانتی‌کننده را تأیید کند تا خیال مشتری و کاربر از لحاظ قانونی‌ بودن یا معتبر بودن اعتبار گارانتی راحت باشد.

همچنین، بسیاری از شرکت‌ها قطعات حساس دستگاه مثل فیلتر یا بدنه را هم تحت سرویس‌های تخصصی و تعمیرات قرار می‌دهند تا بدین‌ترتیب، خدمات پس از فروش مناسبی هم در اختیار مشتری قرار گیرد.

بررسی قیمت محصول

همان‌طور که در ابتدای راهنمای خرید جارو شارژی اشاره کردیم، آخرین مرحله‌ برای نهایی کردن انتخاب مورد نظر، بررسی قیمت و مطابقت دادن آن با بودجه در نظر گرفته شماست. مجدداً تأکید می‌کنیم که قیمت گزاف و بسیار گران محصولات موجود در بازار به هیچ‌ وجه نشانگر کیفیت و دوام بالای آن‌ها نیست.

البته ممکن است که بعضی از محصولات تولید شده توسط برندهای خوش‌نام و خوش‌آوازه، به دلیل اسم برندشان گران باشند، اما در حالت عادی، پول دادن به دلیل گرانقیمت بودن محصول، معقولانه نیست.

پیشنهاد ما به شما در این مسأله این است که در ابتدا سعی کنید همه یا بخش قابل توجهی از خواسته‌های خود را با قابلیت‌های محصول مورد نظر مطابقت دهید. اگر محصول مورد نظر شما قادر به پوشش اکثر خواسته‌های شما باشد، پرداخت هزینه برای خریدن آن کاملاً معقولانه و هوشمندانه محسوب خواهد شد. از خریدهای احساسی و بی‌منطق پرهیز کنید تا در نهایت، محیط یا ماشینی تمیز داشته باشید.

بررسی نکاتی که جهت راهنمای خرید جارو شارژی باید بدانید

  • سعی کنید جارو شارژی خریداری کنید که دارای فیلتر هوا باشد. این نوع فیلتر تا ۹۹٫۹۷ درصد ذرات را در خود جذب می کند. جاروی مجهز به فیلتر هپا از قیمت بالاتری برخوردار است.
  • بهترین جارو شارژی باید قدرت مکندگی بالا داشته باشد. اگر در خانه خود از حیوان خانگی نگهداری می کنید دستگاهی با قدرت مکش بالاتری انتخاب کنید.
  • در برخی مدل ها ابزار و متعلقات دیگری همچون سری مثلثی، مستطیلی، لوله های اضافه و … نیز وجود دارد که برای جارو کشیدن درزها، سطوح باریک و دور از دسترس به کار می آیند. در صورت نیاز، جارو شارژی خریداری کنید که از آن استفاده بهینه ببرید نه اینکه قیمت گزافی برای لوازمی بپردازید که هرگز از آن استفاده نمی کنید.
  • در نظر داشته باشید که جارو شارژی به عنوان کمکی برای جاروبرقی محسوب می شود، هرگز نمی تواند کار آیی جاروبرقی را برای شما داشته باشد نه ازنظر قدرت مکش و نه ازنظر ظرفیت کیسه و …
  • هنگام خرید جارو شارژی به قدرت باطری، مدت زمان شارژ شدن آن و مدت زمان نگهداری شارژ باطری توجه کنید. در نظر داشته باشید که معمولاً عمر باطری ها حتی در بهترین جارو شارژی نیز کم است و بعد از مدتی نیاز به تعویض آن دارید.
  • به حجم و ظرفیت مخزن جارو شارژی توجه کنید. اگر زیاد از جارو استفاده نمی کنید ظرفیت کم هم به کارتان می آید.
  • خرید بهترین جارو شارژی خود را از نمایندگی های فروش جارو شارژی انجام دهید. برندهای معتبر را انتخاب کرده و پیش از خرید از شرایط گارانتی، مرجوعی، تعویض و تعمیر دستگاه خود مطمئن شوید.
  • از مهم‌ترین عواملی که به شما در خرید انواع مختلف جارو شارژی کمک می‌کند توجه به راهنمای استفاده جارو شارژی است، که در آن به بررسی تمام ویژگی‌های آن پرداخته شده است. همچنین توجه به سایز دهانه‌ی جارو شارژی نیز بسیار مهم است چرا که جاروهای شارژی با دهانه بزرگ سرعت در تمیز کردن را بالا می‌برند.

راهنمای استفاده از جارو شارژی

از مهمترین ویژگی‌های جاروهای شارژی بدون سیم بودن آن‌هاست. این نوع از جاروشارژی ها با باتری کار می‌کنند. تا زمانی که دستگاه، شارژ داشته باشد، به ‌صورت مداوم کار می‌کند و در صورت اتمام باتری، قدرت مکش خود را از دست داده و برای شارژ مجدد باید شارژشود. استفاده از جاروهای شارژی به منظور استفاده آسان بسیار خیلی پرطرفدار هستند.ازدیگر ویژگی‌های مهم جاروهای شارژی می‌توان به وزن سبک و قابل حمل بودن آن‌ها اشاره داشت.

به‌گونه‌ای که به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرده و محیط ‌های مختلف را نظافت نمود. همچنین نبود سیم متصل به آن، حرکت در خانه بدون نیاز به اتصال به پریز برق را بسیار آسان کرده است.

راهنمای استفاده جارو شارژی تک ‌منظوره و دومنظوره:

جاروهای شارژی دومنظوره با قدرت مکش بالا، قابلیت جمع آوری آب و قابلیت جمع آوری خاک را دارنند و برای استفاده در نظافت منزل کاربردتر هستند.

جارو شارژی هوشمند:

این مدل از جاروهای شارژی، دارای دهانه‌ی متحرک هستند که در مسیری افقی (به چپ و راست) حرکت می‌کند. همانطور که از اسم این مدل مشخص است، به‌صورت هوشمند عمل کرده و در صورتی که آشغالی در محیط باشد، با روشن شدن چراغ قرمز علامت می‌دهد و در صورت پاک بودن محیط، چراغ سبز آن روشن می‌شود.

بررسی نحوه‌ کار جارو شارژی در راهنمای استفاده جارو شارژی:

روش کار جاروهای شارژی به‌این شکل است که هوا را به داخل کشیده و از این طریق، خاک و گردوغبار را به داخل می‌مکد و سپس در کیسه‌ها یا فیلترها جمع‌آوری می‌کند. با داشتن راهنمای استفاده جاروشارژی، می‌توان عمل نظافت محیط‌های مختلف را صحیح انجام داده و با کاربرد درست آن، عمر دستگاه را نیز افزایش داد. برای استفاده از جارو شارژی، ابتدا باید آن را شارژ کنید. این نوع دستگاه به‌طور معمول، با باتری ۱۲ ولت کار می‌کند که در این حالت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه شارژ نگه می‌دارند.

نکات ایمنی راهنمای استفاده جارو شارژی چیست؟

توجه به نکات ایمنی در راهنمای استفاده جاروشارژی، تاثیر مهمی بر سلامت دستگاه و افزایش عمر استفاده از آن دارد. برخی از مهم‌ترین نکات ایمنی به شرح زیر است:

  • از دستگاه هنگام اتصال به برق استفاده نکنید.
  • از دستگاه با فیلتر و مخزن پر و کثیف استفاده نکنید.
  • از دستگاه به مدت طولانی و به‌طور مداوم استفاده نکنید.
  • اتصال طولاتی مدت دستگاه به شارژر باعث آسیب رساندن به آن می‌شود، زیرا میزان شارژشدن دستگاه با توان مصرفی و ولتاژ باتری آن ارتباط مستقیم دارد.
  • جارو شارژی برای مکیدن قطعات‌نوک تیز، درشت و خیس مناسب نیست.
  • دستگاه را در کنار وسایل گرمایشی و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

نحوه‌ تمیز کردن جارو شارژی:

به‌منظور افزایش کیفیت کارایی و همچنین افزایش عمر استفاده از جاروشارژی، لازم است که به‌صورت دوره‌ای آن را تمیز کرده و برای این‌کار باید در ابتدا از راهنمای استفاده از جاروشارژی و روش تمیزکردن آن استفاده شود. توجه به مراحل و نکات زیر در تمیزکردن اصولی جارو شارژی ضروری‌ست.

  • ابتدا جارو را از شارژر جدا کرده و قسمت‌های مختلف آن را از هم جدا کنید.
  • مراقب باشید که به‌هنگام تمیزکردن دکمه روشن را فشار ندهید.
  • فیلتر دستگاه از مهم‌ترین قطعاتی است که باید به خوبی تمیز شود.
  • برای تمیز کردن فیلتر می‌توانید از محلول شوینده مخصوص و یا ترکیب سرکه، جوش شیرین و آب استفاده کنید.
  • برای تمیزکردن مخزن دستگاه، ابتدا آن را خارج کرده سپس شست‌وشو دهید.
  • بعد از شست‌وشو، فیلتر و مخزن باید خوب خشک شوند. زیرا ممکن است قطرات آب و رطوبت به بخش حساس و برقی دستگاه نفوذ کرده و باعث آسیب رساندن به دستگاه شود.
  • قسمت بیرونی دستگاه را نیز با دستمال مرطوب آغشته به سرکه پاک کنید.
  • بعد از خشک شدن قطعات، آن‌ها را سرجای خود قرار داده، مجدد شارژ و استفاده کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله با راهنمای خرید جارو شارژی آشنا شدید. همچنین از نکات مهم هنگام خرید آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

علت گرم شدن بیش از حد جارو شارژی چیست؟

استفاده از جارو شارژی به‌مدت زیاد باعث گرم شدن بیش از حد آن می‌شود. علاوه بر این، دلایل دیگری چون تمیزنبودن فیلتر، پرشدن مخزن دستگاه و انسداد برس دستگاه نیز می‌تواند از عوامل مهم گرم شدن زیاد دستگاه باشد.

علت مکش ضعیف جارو شارژی چیست؟

پایین بودن قدرت مکش جارو شارژی می‌تواند ناشی از مشکلاتی چون گیرکردن آشغال، پربودن محفظه، آلودگی زیاد در برس دستگاه، تمیزنبودن فیلتر و مانند اینها باشد. برای حفظ قدرت مکش دستگاه توصیه می‌شود پس از هربار استفاده محفظه دستگاه، فیلترها، لوله‌ها و برس آن بررسی و تمیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا